onsdag 3. mai 2017

1.Krøn 12

David var ikke alene, skrev jeg om i forrige krøn-kapittel krøn-kapittel. Han hadde store helter med seg, og var valgt av både Gud og folket.

Også dagens dagens kapittel fortsetter i samme duren. Ikke bare heltene, men hele folket sluttet opp om David og ville ha ham som konge. De siste ordene i kapitlet lyder så;
 For nå var det glede i Israel.

For David var det godt synlig at han hadde støtte av mange. Men så hadde han i tillegg støtte fra de usynlige. Ikke rart at han var sterk :-D

I dag vil jeg kjenne på takknemlighet over at jeg ikke er alene (selv om jeg bor alene) Jeg er så heldig å ha mange rundt meg. Ikke alle har det, å jeg ber for dem i dag! Hjelp meg Herre, så jeg ser om det er noen som trenger meg i dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar