mandag 30. april 2018

1.Joh.4

Dagens kapittel starter med oppfordringen "å prøve åndene" og snakker advarende om falske profeter.
 2 Guds Ånd kjenner dere på dette: Hver ånd som bekjenner at Jesus Kristus er kommet i kjøtt og blod, er av Gud.  3 Men enhver ånd som ikke bekjenner Jesus, er ikke av Gud.

I resten av kapitlet møter vi Johannes i kjent stil :-D kjærlighetens apostel.

 7 Mine kjære, la oss elske hverandre! For kjærligheten er fra Gud, og den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud.

 9 Og Guds kjærlighet ble åpenbart blant oss da han sendte sin enbårne Sønn til verden for at vi skulle ha liv ved ham. 10 Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder. 11 Mine kjære, har Gud elsket oss slik, da skylder også vi å elske hverandre.

 19 Vi elsker fordi han elsket oss først.

Herre, i dag takker jeg for din kjærlighet, at du elsker meg så høyt. Og denne kjærligheten er den beste inspirator til å elske videre. Jeg ber for de jeg møter i dag, og velsigner dem! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar