torsdag 1. mars 2018

Salme 114

Dagens salme er bare på 8 vers, men det forteller mye om Gud. 
Litt artig var det å lese nå også, siden jeg akkurat har lest om Jordan sine bredder, og det Gud gjorde med den for Israels skyld. 

Gud, vår skaper, har virkelig all makt. Jeg innrømmer at jeg glemmer det i blant - for jeg ser Gud gjennom mine øyne og mine opplevelser... og de er ikke helt på linje med hva Josva opplevde. Det er spennende å lese om alt de oppleve av Guds nærvær - helt bokstavelig. Bl.a. som dagens salme beskriver. Og når Jesus kom, skjedde de samme undere. En liten matpakke mettet flere tusen, og en stormfullt sjø ble blikk stille. En endeløs natt uten fisk, ga enorme mengder med fisk samme morgen. 

Gud, jeg lurer litt på.... hva må til for at vi skal se deg tydeligere? 
"Måtte han gi ditt hjertes øye lys, så du ser..." ba Paulus i Ef.1 Det blir min bønn i dag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar