søndag 7. januar 2018

Joel 3

Utrolig spennende profeti i dagens kapittel

En gang skal det skje
        at jeg utøser min Ånd over alle mennesker.
        Deres sønner og døtre skal tale profetord;
        de gamle blant dere skal ha drømmer,
        og de unge skal se syner.
   
  2 Selv over treller og trellkvinner
        vil jeg utøse min Ånd i de dager.


Tenk at dette skulle profeteres såååå lenge før det hendte - og det hendte!!
En annen ting som gjør dette spennende, er at dette er for ALLE. Unge og gamle, fattig og rik, "herrer og treller". Kjenner jeg blir så glad, ikke minst for det bildet det gir av Gud.

Nå forteller også profeten om skremmende ting som skal skje, men han legger også til;
 5 Men hver den som påkaller Herrens navn,
        han skal bli frelst.


Jeg forstår nok ikke alt det snakkes om i denne profetien, men jeg måtte bare ta med meg dette;
 14 Rop dette ut blant folkene:
        Rust dere til hellig krig, vekk krigerne!
        La alle stridsmenn møte fram og dra ut!
   
 15 Smi plogskjærene om til sverd
        og vingårdsknivene til spyd!
        Sveklingen skal si: «Jeg er en helt.»


Vi har en kamp å kjempe i den åndelige verden. Og tenkt at Gud har lovet å gjøre oss sterk! Fil 4;13 sier "Jeg makter alt i Ham som gjør meg sterk"


Kjenner jeg er fylt med takknemlighet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar