fredag 15. desember 2017

Heb 13

Glem ikke å gjøre det gode - det er overskriften i hebreerbrevets siste kapittel

La kjærligheten til brødrene holdes levende!  2 Glem ikke å være gjestfri, for på den måten har noen, uten selv å vite det, hatt engler som gjester. 3 Husk på dem som er i fengsel, som om dere var fanger sammen med dem. Og tenk på dem som blir pint og plaget; dere har jo selv et legeme.

Kjenner det stemmer til i lovsang inni meg :-) for er det ikke akkurat DET Jesus var et stort forbilde for? Å gjøre det gode.

 15 La oss da ved ham stadig bære fram for Gud vårt lovprisningsoffer, det vil si frukt av lepper som priser hans navn. 16 Men glem ikke å gjøre godt og dele med andre; for slike offer er til Guds behag.

 20 Fredens Gud, han som førte den store hyrde for hjorden, vår Herre Jesus Kristus, opp fra de døde i kraft av en evig pakts blod, 21 måtte han gjøre dere skikket til alt som godt er, slik at dere gjør hans vilje. Ja, måtte han ved Jesus Kristus virke i oss det som er etter Guds gode vilje. Ham være ære i all evighet! Amen.

Herre, takk for Ordet ditt i dag! Takk for din godhet mot meg. Takk for alt jeg har i deg. I dag vil jeg tenke på det, kjenne på utfordringen i dagens kapittel, Å GJØRE DET GODE. Jeg smiler litt for meg selv, for jeg vet at slike forsetter fort blir satt på prøve.... Men så handler det ikke om å være perfekt i alle minutter og sekunder. Det handler om å gjøre det om og om og om igjen. Mens jeg hele tiden er i din NÅDE, Halleluja!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar