søndag 26. november 2017

Heb 11

Dagens kapittel er et stort vitnesbyrd om TRO. Paulus tar fram mange historier om tro og det er sterkt å lese, hele kapitlet!

Jeg fikk lyst til å ta fram ett som skilte seg litt ut;
 29 I tro gikk de gjennom Rødehavet som over tørt land. Men da egypterne prøvde å gjøre det samme, druknet de.

De gjorde det samme - men det var en vesentlig forskjell. Egypterne gjorde bare "som alle andre". De hadde ikke i tro på Gud.

Paulus forteller om store ting de fikk eller opplevde pga sin tro på Gud. Men han forteller også om valg som fikk tragiske følger, og likevel holdt de fast ved sin tro.

 39 Alle disse fikk godt vitnesbyrd for sin tro, men de oppnådde ikke å få det som var lovt. 40 For Gud hadde for vår skyld noe bedre i tanke; de skulle ikke nå fullendelsen uten oss.

I tro til deg Gud, vil jeg legge denne dagen i dine hender. Du ser hvilken reise jeg skal på, og jeg trenger virkelig DINE ORD i min munn. Jeg trenger styrket tro til å si og gjøre det rette. 
Jeg ber for en familie i nød. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar