søndag 5. november 2017

2.Krøn 17

 3 Herren var med Josjafat, fordi han gikk på de veier som hans ættefar David hadde fulgt i sin første tid. 
Slik åpner dagens kapittel

Nok en gang ser vi hvordan Gud velsigner kongen som velger å gå Hans veier. 

5 Derfor sikret Herren kongemakten for Josjafat, og hele Juda kom til ham med gaver, så han fikk stor rikdom og ære.  6 Mens han gikk på Herrens veier, fikk han større mot

Og det beste av alt, var at kongen ikke beholdt denne troen for seg selv.

 7 I sitt tredje regjeringsår sendte Josjafat noen av sine høvdinger ut for å lære opp folket i Judas byer.... 9 Når de underviste i Juda, hadde de Herrens lovbok med seg. Slik drog de omkring i alle Judas byer og lærte opp folket.

I dag vil jeg gjerne be for bibelgruppen jeg har startet i Salem. Jeg ber om hjelp til å formidle ditt Ord. Og jeg ber for de som formidler ditt Ord videre. Måtte det komme en enda sterkere lengsel etter ditt Ord - vi trenger det, og jeg vet at det er LIV i det!

Salme 19;8-12
Herrens lov er fullkommen, den gir sjelen nye krefter, Herrens lov er pålitelig, det gir den uerfarne visdom. Herrens påbud er rette, de gir glede i hjertet, Herrens bud er rent, det får øynene til å stråle. Frykten for Herren er ren, den varer til evig tid. Herrens dommer er sanne, rettferdige er de alle. De er mer dyrbare enn gull, enn fint gull i mengde, og søtere enn honning som drypper fra vokskakene. Ja, din tjener tar i mot den rettledning budene gir; å holde dem gir stor lønn.


Salme 119;14-18
Når jeg vandrer etter Dine lovbud er jeg glad som om jeg hadde all rikdom. Jeg vil grunne på Dine påbud og tenke på Dine stier. Dine forskrifter er min lyst og glede, jeg glemmer ikke Dine Ord. Gjør vel mot Din tjener så jeg kan leve og holde Dine Ord. Lukk opp mine øyne så jeg kan se de underfulle ting i Din lov.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar