torsdag 19. oktober 2017

Salme 92

Dagens salme har overskriften "Det er godt å lovsynge Herren" - og den trenger virkelig ingen kommentarer. Det er bare å nyte og "synge" med :-D  

 2 Det er godt å lovsynge Herren
        og prise ditt navn, du Høyeste,
   
  3 å forkynne din godhet om morgenen,
        din trofasthet om nettene,
   
  4 til tistrenget sitar og harpe,
        til tonene fra lyren.
   
  5 Med ditt verk har du gledet meg, Herre;
        jeg jubler over det du har gjort.
   
  6 Hvor store dine gjerninger er,
        hvor dype dine tanker, Herre!


 11 Du gir meg kraft som en villokse
        og salver meg med den friskeste olje.


de rettferdige gror som palmer,
        de vokser som sedrer på Libanon.
   
 14 De er plantet i Herrens hus
        og blomstrer i vår Guds tempelgårder.
   
 15 Ennå i alderdommen bærer de frukt,
        friske og frodige er de.
   
 16 Slik forkynner de at Herren er rettvis,
        hos ham, min klippe, er det ingen urett.


Det vil jeg prøve å huske på gjennom dagen i dag - la hjertet lovsynge ham gjennom det jeg møter. Så godt å tilhøre deg Herre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar