lørdag 14. oktober 2017

Klag 1

Som bokens tittel sier, så er dette en klagesang. Eller en bønn vil jeg si. Det er en ydmyk bønn med innsikt over hva som har vært og hva som er akkurat "nå". 

 18 Herren har handlet rettferdig,
        for jeg har trosset hans bud.
        Hør på meg, alle folk,
        og se hvor smertelig jeg lider.
        Mine unge piker og gutter
        måtte gå i fangenskap.
   

   
 20 Herre, se, jeg er i nød,
        det gjærer i mitt indre.
        Hjertet vender seg i meg,
        fordi jeg var trassig og ulydig.

Jeg har lyst til å røpe allerede nå at denne klagesangen, som virkelig er en klage i nød - den er også vendt mot en Gud de fortsatt har håp til (se 3;24-26)

Det er godt å vite at vi kan komme til Gud med alle slags bønner! Også klagesanger og innrømmelser av feil og mangler. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar