onsdag 4. oktober 2017

Høysangen 8

Siste kapittel i høysangen. Den har mange vakre ord om kjærligheten, men jeg må også innrømme at jeg ikke helt forstår den. Men så den også skrevet i en helt annen tid i en helt annen kultur. 

Noe kjenner jeg likevel igjen. Styrken i kjærligheten. 

For kjærligheten er sterk som døden,
        lidenskapen mektig som dødsriket.
        Den flammer opp som ild,
        som en mektig flamme.
   
  7 Ingen vannflom slokker kjærligheten,
        elver kan ikke skylle den bort.


En annen ting jeg kjente igjen var dette;
     Om noen gav alt han eide
        for å vinne kjærlighet,
        ville han bare møte forakt.
 

Eller som vi ville sagt; "Kjærligheten kan ikke kjøpes for penger"

Jesus, i dag vil jeg gjerne be om å bli enda mer fylt av DIN kjærlighet. Så jeg kan være med å smitte noe av deg. Herre, takk for alt du har gitt meg, av nåde og kjærlighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar