søndag 24. september 2017

Høy 7

Må jo si det er en fryd da, å lese denne vakre poesien om kjærlighet. 

Hvor vakkert du trer fram i dine sko,
        du gjeve høvdingdatter.
        Dine buede hofter er som et smykke,
        smidd av kunstnerhånd.
   
  2 Ditt skjød er som et rundt beger;
        måtte det aldri mangle vin!


Den får også fram latteren i denne fantastiske beskrivelsen;
        Din mage er som en hvetehaug
        med liljer omkring.


Jeg vet ikke helt om min mave er som en hvetehaug.... den er kanskje mer som et motorsykkeldekk... (skjønner at jeg ikke er noen poet ja (leeer))
Men vi kan jo bli oppmuntret om at forfatteren ikke så den største skjønnhet i en flat mage :-D

ditt bølgende hår er som purpur.
        En konge er fanget i dine lokker.
   
  6 Hvor vakker og yndefull du er,
        min elskede, min lyst og glede.


Vakkert - sant? 


"Å gid det var sånn" sier du kanskje... Eller kanskje du husker at det en gang var slik..? Joda, vi våkner opp av rusen etterhvert. Likevel tror jeg det er viktig å ta vare på det som er godt. Lete fram og friske på det gode.  


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar