torsdag 24. august 2017

Salme 86

Dagens salme er en bønn fra David. Han åpner med å fortelle at han kjenner seg hjelpeløs og fattig. David gjør mer enn å be om hjelp. Hør på denne vakre bønnen her;

4 Gjør din tjener inderlig glad!
        Herre, jeg løfter min sjel til deg.

   5 For du er god og tilgir gjerne;
        Herre, du er rik på miskunn
        mot alle som påkaller deg.


David ber om hjelp, likevel er bønnen aller mest en lovsang til Gud. En nydelig salme.

  8 Herre, blant guder er ingen som du,
        og ingen gjerninger er som dine.
   
  9 Alle folk som du har skapt,
        skal komme og bøye seg for deg, Herre,
        tilbe deg og ære ditt navn.
   
 10 For du er stor, og du gjør under.
        Du alene er Gud.
   
 11 Herre, lær meg din vei,
        så jeg kan vandre i din sannhet.
        Gi meg et udelt hjerte,
        så jeg frykter ditt navn.
   
 12 Jeg takker deg, Herre, av hele mitt hjerte;
        min Gud, jeg vil evig ære ditt navn.
   
 13 For din troskap mot meg er stor



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar