onsdag 2. august 2017

Salme 84

Dagens salme er en hyllest til menigheten. 

Jeg må innrømme at mine tanker også går til de som ikke har positive opplevelser eller tanker om menigheten. Den har virkelig sine feil og mangler - og det finnes både gode og dårlige menigheter. Likevel tror jeg at kirken, den som går på tvers av alle våre samfunn, er en viktig del av vår tro. BE FOR DEN og være med å bygge en god kirke!

  2 Hvor elskelige dine boliger er,
        Herre, Allhærs Gud!
   
  3 Min sjel lengtet, ja, fortærtes av lengsel
        etter Herrens tempelgårder.
        Nå jubler hjerte og kropp
        mot den levende Gud.


  6 Salige er de som har sin styrke i deg,
        de som lengter etter
        å dra opp til templet.
   
  7 Når de drar igjennom den tørre dal,
        gjør de den til en kildevang;
        høstregnet dekker den med signing.
   
  8 De går fra kraft til kraft,
        til de trer fram for Gud på Sion.
   
  9 Hør min bønn, Herre, Allhærs Gud,
        lytt til den, du Jakobs Gud! 
                                                      Sela


  13 Herre, Allhærs Gud,
        salig er den som stoler på deg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar