fredag 11. august 2017

Luk 18

I dagens kapittel starter Jesus med å oppmuntre til å be - og ikke gi opp. Gud vil svare.

Så forteller han lignelsen om fariseeren og tolleren. Skrev en bloggpost om dette tidligere. Vi trenger alle Guds nåde.

Barna hadde en stor plass i hjertet til Jesus (v.19-17)

Hjerte hadde Jesus også for den rike mannen som kom og ville følge ham. Jeg vet ikke hvorfor Jesus var så hard med ham.... men jeg antar at det var fordi Jesus så at den rike mannens hjerte var alt for opptatt.... av penger. Og er jeg ærlig, så ligger det trygghet i penger også. Den er bare så usikker. Alt for usikker. Jesus derimot er frelser og klippe.

Den blinde mannen som møtte Jesus i slutten av kapitlet får spørsmålet fra Jesus "Hva vil du jeg skal gjøre for deg?" Kanskje det er Bartimeus som vi hører om i Mark 10? Skrev en bloggpost om ham også en gang :-)

Hva vil jeg gjøre for Jesus i dag? Hva vil han gjøre for meg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar