lørdag 19. august 2017

Høy 3

Sangen fortsetter - sangen om kjærlighet og forelskelse. Ikke noe lite tema det :-D 

 4 Men ikke før var jeg gått ifra dem,
        så fant jeg ham som jeg har kjær.
        Da tok jeg tak i ham og slapp ham ikke
        før jeg fikk ført ham til min mors hus,
        inn i rommet der hun fødte meg.
   
  5 Jeg bønnfaller dere, Jerusalems døtre,
        ved gasellene og hindene i marken:
        Vekk ikke kjærligheten!
        Egg den ikke før den selv vil!
 


Det hender i blant at kjærligheten er sterkere hos den ene enn hos den andre. Ja, det hender også at den ikke er gjengjeldt.... Kjærligheten kan være vakker og god - og den kan være vanskelig. 

Noen ganger trenger den tid til å modnes, andre ganger må vi bare godta at det er som det er...

Kong Salomo smeltet nok mange unge kvinners hjerter, og selv var han nok også betatt av mange av dem. Så ble det ikke bare en som ble hans kone heller ... hm. Nærmere 1000 faktisk. Det var tider det (leer)

  11 Jerusalems døtre, kom ut!
        Se på kong Salomo, Sions døtre!
        Se kronen som hans mor
        prydet ham med på bryllupsdagen,
        den dagen som gledet hans hjerte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar