lørdag 10. juni 2017

Esek 38

Dagens profetkapittel var et av de jeg absolutt ikke forstår. Etter å ha lest hele, spurte jeg "Kjære Gud, hva er det dette kapitlet vil fortelle? Hvem er du egentlig Gud?"

Så var det som om jeg fikk et ekko tilbake "Hvem er du menneske?" Også så jeg for meg mange forskjellige mennesker verden over, mange fatale valg som blir gjort... Hvorfor tar vi disse valgene? 

Så jeg fortsatte å spørre "Ja, vet du det Gud? Du som kjenner alle mennesker innerst inne? Hvorfor tar de så mange fatale valg?"

Jeg må nesten smile når jeg tenker på hvor lite jeg forstår av alt som skjer rundt om....

Jeg MÅ ikke forstå dagens kapittel. Jeg kjenner meg trygg på at HAN vet og forstår. Også er jeg takknemlig for at også jeg kan for tro og kjenne at Herren er GUD. 

 23 Slik åpenbarer jeg min storhet og hellighet og gir meg til kjenne for øynene på mange folkeslag. Da skal de sanne at jeg er Herren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar