torsdag 22. juni 2017

4.Mos 29

Må innrømme at jeg gikk litt i surr i dagens kapittel.... Her var det mange ulike dager som ramses opp, beskrevet med hvordan ofringen skulle være og om det skulle være arbeid eller ikke.

Jeg fikk litt hjelp av bibelkommentaren :-) og da ble det lettere å forstå.

(Ettbindskommentaren fra Lunde Forlag)


Jeg undrer meg igjen på hvorfor det måtte være slik. Men da glemmer jeg at Jesus ble det fullkomne offer for meg. Ikke lett å forstå det heller! Men så godt å få tro på. Virkelig.

De la ned mye tid i disse ofringene og høytidene. Noen av dem var til og med daglig.

Så hva kan jeg tenke på i dag? Kanskje tiden min? Nå vet jeg at Gud er ved min side 24 timer i døgnet. Men så finnes det noe som så fint heter "kvalitetstid" :-D hvor det bare er Gud og jeg. Det er sunne øyeblikk tror jeg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar