lørdag 17. juni 2017

4.Mos 28

"Gjør dette til minne om meg" sa Jesus under nattverden. Det var ord jeg tenkte på da jeg leste starten på dagens kapittel. Det handler om ofringer på høytidsdager;

 7 Drikkofferet som hører til det første lammet, skal være en kvart hin, et offer av sterk drikk som du bærer fram for Herren i helligdommen.  8 Det andre lammet skal du ofre om kvelden, i skumringen, og det samme grødeoffer og drikkoffer som om morgenen. Det skal være et ildoffer til en duft som behager Herren.

Når Jesus innstiftet nattverden, så var det noe de kjente igjen. Jesus selv ble lammet... mens grødeoffer og drikkoffer ble dagens brød og vin (tenker jeg)
Kun for å minnes, for vi trenger ikke lenger bære fram offer. Jesus ble det for oss, et fullkomment offer (se Hebr.10) Jeg forstår det ikke - men jeg får tro det, og er takknemlig for det!

Refleksjoner fra 2020 her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar