fredag 2. juni 2017

2.Tim.2

De ga alt! Det kommer fram i dagens kapittel. 

Vær da sterk, min sønn, ved nåden i Kristus Jesus.  2 Det du har hørt av meg i mange vitners nærvær, skal du overgi til pålitelige mennesker som er i stand til å undervise andre.  3 Lid også du vondt som en god Jesu Kristi stridsmann.
 9 Det lider jeg for, ja, jeg er bundet som en forbryter. Men Guds ord er ikke bundet. 10 Derfor utholder jeg alt for de utvalgtes skyld, for at også de skal nå fram til frelsen i Kristus Jesus og få evig herlighet.

Må innrømme at jeg ble litt skamfull, for jeg sammenlignet med hva jeg selv står i her. Nå vet jeg at det er mange som virkelig gir alt - men det er også veldig mange som bare kommer når de føler for det. Er det ikke interessant nok, så dropper de ut. Joda, rett som det er velger jeg sofaen hjemme.... 

Nå tror jeg det er greit å hvile i blant også. Vi lever i et ganske stressa samfunn. Men om vi virkelig vil noe i den åndelige verden, så kreves det innsats her - på lik linje med andre ting vi ønsker å oppnå resultater i. Som Paulus sier her;
 4 Ingen soldat lar seg hindre av dagliglivets gjøremål, for da kan han ikke gjøre det hærføreren vil.  5 Og en idrettsmann må følge reglene, om han skal vinne seierskransen.  6 Bonden som har hatt arbeidet, skal først få av avlingen.  7 Tenk over det jeg sier! For Herren skal gi deg innsikt i alt.


En annen ting Paulus minner om i dag;
14. Dette skal du minne om! For Guds ansikt skal du pålegge dem at de ikke skal holde på med krangel og diskusjon. Det tjener ikke til noe, men virker ødeleggende på dem som hører på.

Det jeg vil tenke på i dag, er at livet med Gud er verdt å kjempe for. Det er verdt å gjøre en innsats for :-D

Refleksjoner fra 2020 her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar