tirsdag 9. mai 2017

Forkynneren 6

Forkynneren fortsetter å reflektere over livet i dagens kapittel. Han forteller om det materielle som svinger, og om mennesker som glemmer å nyte det de har... Han treffer også på kornet med dette skulle jeg tro;

 7 Mennesket strever bare for maten,
        men det får aldri stilt sin trang.


  9 Det er bedre å se på det en har,
        enn å gå der og ha lyst på andre ting.
        Også dette er tomhet og jag etter vind.
 


Jeg har all grunn til å være takknemlig, jeg har jo alt jeg trenger å mere til. Det har jeg i dag, men vet jo ikke hvor lenge jeg har det. I DAG vil jeg glede meg over det. Aller mest over barn og barnebarn, gode venner, jobb, menighet og hobby. Jeg har så mye å glede meg over I DAG. 

Herre, jeg ber for de som lider, som kjemper for å klare seg. Herre, måtte det være noen rundt dem som kan hjelpe og styrke! Å om det skulle være noen i min nærhet, hjelp meg å SE og HANDLE.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar