torsdag 25. mai 2017

Esekiel 34

Et helt fantastisk kapittel fra profeten Esekiel. Kjenner jeg blir så takknemlig over å få se Guds kjærlighet. Jeg kjenner meg også glad på profetens vegne. Så godt for ham å komme med dette budskapet, etter alle de vanskelige oppgavene han har vært igjennom til nå (i foregående kapitler) Det er som om jeg ser hvordan profeten selv blir trøstet gjennom disse ordene. 

Den gode hyrden er Gud selv, som tar seg av sine. 

 15 Selv vil jeg gjete sauene mine og la dem få roe seg, sier Herren Gud. 16 De bortkomne vil jeg lete etter, og de som er drevet fra hverandre, vil jeg føre tilbake. De som er skadet, vil jeg forbinde, og de syke vil jeg styrke. De fete og sterke vil jeg vokte og gjete på rett vis.

 31 Dere, sauene mine, hjorden som jeg gjeter, dere er bare mennesker, men jeg er deres Gud, lyder ordet fra Herren Gud.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar