mandag 15. mai 2017

Esekiel 32

Dommen over Egypt fortsetter i dagens kapittel. Til tross for sin store helte-styrke, faller Egypt helt sammen... 

  29 Der er Edom, kongene hans og alle hans høvdinger, de som tross all sin heltekraft må ligge blant dem som falt for sverd.

Livet kan så absolutt være tøft. Det ser jeg jo rundt meg, selv om jeg til nå har vært blant de heldige. Det er så mange som lider, i krig, sult og nød. I sorg og sykdom.

Herre, jeg blir tom for ord når jeg tenker på det.
Men jeg sitter her i din nærhet og deler likevel tankene med deg.
Jeg tror også du kjenner sorg over dette. Herre, jeg ber for de som lider i dag. Det er så mange! Jeg ber om styrke, kraft og mot til alle de som kan hjelpe og lindre. Jeg ber om en berøring fra deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar