fredag 27. januar 2017

Esekiel 14

 3 Menneske, disse menn har gitt avgudene rom i sitt hjerte.
Dagens kapittel er også et dommens kapittel... menneskene har gjort sine valg for hva de ville åpne hjertene sine for. Jeg tar også mine valg hver dag. Og når sant skal sies, gir jeg rom for litt av hvert - og ikke alt er bare godt heller... Det er lurt å reflektere av og til, og kanskje ta noen nye valg.

 5 Jeg vil gripe Israels ætt om hjertet, fordi de har vendt seg bort fra meg for å dyrke alle sine avguder.

Til tross for alt dette, lengter Gud etter menneskene - men de fortsetter å ta valg som fører dem på ville veier.  Og ingen kan redde dem denne gangen. Ikke en gang om de hadde hatt "Noah, Daniel og Job"...

  14 Om disse tre menn, Noah, Daniel og Job, var der, kunne de med sin rettferd bare berge sitt eget liv, sier Herren Gud.

Vi ville fått samme dom - om det ikke hadde vært for JESUS, vår redningsmann. 

Jesus, jeg takker for det du har gjort for oss!! Jeg ber for dagen i dag, at du skal veilede og hjelpe meg når jeg gjennom dagen åpner hjertet og gir rom for både det ene og det andre.  Måtte det gjennom hele dagen gi rom for DEG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar