onsdag 7. desember 2016

Esekiel 3

Dagens profetkapittel starter med at profeten bokstavelig talt får spise Guds Ord

 2 Jeg åpnet munnen, og han lot meg ete bokrullen. 3 «Menneske,» sa han, «mett din mage og fyll dine innvoller med denne bokrullen som jeg gir deg.» Da åt jeg den, og den smakte søtt som honning.

Ordet overrasket meg, men fikk meg jo også til å tenke på Jesus som snakket om å spise Guds Ord, ja også spise hans legeme (nattverd)
Her opplever til og med profeten at Ordet smakte godt :-D
 10 Så sa han til meg: «Menneske, alle de ord jeg taler til deg, skal du ta inn i ditt hjerte, og du skal lytte til dem med dine ører.


Profeten er fortsatt i det kraftige synet vi hørte om i første kapittel (v.12-15)

Profeten får så i oppgave og advare de ugudelige i Israel. En oppgave han MÅ utføre, for ikke å ha skyld i deres fall. (v.20)
Jeg er også kalt "Gå derfor ut..." Et ansvar jeg faktisk syntes er vanskelig. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar