torsdag 1. desember 2016

2.Kong 9

Det gjorde litt vondt egentlig, å lese dagens kapittel. Kanskje mest fordi jeg akkurat har skrevet en bloggpost i Livet i Ordet, om kjærlighet og nåde. Kontrasten blir så stor!

Vi møter profeten Elisja som salver en ny konge - men for et oppdrag han får? Her slaktes de ned, den ene etter den andre. Den siste blir dramatisk knust, i forakt... og alt skjedde etter Guds dom..

Jeg blir igjen minnet om "Straffen lå på ham" Ja, visst er det sant! Det er ikke bare det at Gud elsker meg med enorm kjærlighet og nåde. Det er en nåde og kjærlighet som har kostet en stor pris for Gud selv. Også jeg skulle vært knust og dømt til døden... men straffen lå på Ham for at jeg skulle ha fred, og ved Hans sår har jeg fått legedom og frelse! (Jes.53;5)


Refleksjoner fra 2020 her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar