fredag 3. juni 2016

Ef.1

Da jeg oppdaget at dagens kapittel var Efeserbrevet 1, så sang jeg av glede allerede før jeg hadde lest det. Dette kapitlet kjenner jeg godt, og har lest det mange ganger. Jeg har mange favoritter egentlig, men for meg er dette det vakreste kapitlet i hele bibelen! Og da snakker jeg ikke bare om enkeltvers - men om HELE kapitlet. 

Joh.3;16 kalles den lille bibel fordi den inneholder essensen av bibelens budskap. Det kan man absolutt si om dette kapitlet også :-D Jeg vet ikke hva jeg skal trekke fram egentlig, for jeg har lyst til å legge inn hele kapitlet. Anbefales på det varmeste :-D også får du denne smakebiten her;


 17 Jeg ber om at vår Herre Jesu Kristi Gud, herlighetens Far, må la dere få den Ånd som gir visdom og åpenbaring, så dere lærer Gud å kjenne. 18 Måtte han gi deres hjertes øye lys, så dere forstår hvilket håp han har kalt dere til, hvor rik og herlig arven er for de hellige, 19 og hvor veldig hans kraft er hos oss som tror.


(Refleksjoner fra 2020 her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar