tirsdag 5. april 2016

1.Kong 10

Utrolig fascinerende å lese om kong Salomo. Dagens kapittel åpner med dronningen av Saba
1. Da dronningen av Saba fikk høre om det ry Salomo hadde på grunn av Herrens navn, kom hun for å prøve ham med gåter.  

 Hun ble rent fra seg av undring  6 og sa til kongen: «Så var det da sant det jeg hørte hjemme i mitt land om deg og din visdom! 7 Jeg trodde ikke det de fortalte, før jeg kom hit og fikk se det med egne øyne. Men nå ser jeg at de ikke har fortalt meg halvparten; du er både visere og rikere enn jeg har hørt.  

Hun var ikke den eneste som hadde hørt om kongens visdom.

  23 Kong Salomo var rikere og visere enn alle andre konger på jorden. 24 Fra alle verdens kanter kom de for å besøke Salomo og lytte til den visdommen som Gud hadde lagt ned i hans hjerte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar