mandag 21. mars 2016

Jer 30

I dette kapitler møter vi både dom og frelse. Og i den rekkefølgen :)

Allerede i v.7 ser vi et lite håp. De er i trengselstid, men får løfte om at de skal berges ut av det. Også et løfte om at Gud vil være med dem.

Men helt uten straff blir de ikke... (v.11) for deres skyld var stor og syndene mange (v.15)

Og så vil Gud reise dem opp igjen, og lovsangen skal igjen lyde. (v.18 og 19)


24 Herrens flammende vrede legger seg ikke
        før han har satt i verk og fullført
        det han hadde tenkt å gjøre.
        Til sist, i dager som kommer,
        skal dere skjønne dette helt.


Jeg kjente et lettelsens smil når jeg leste dette siste - at vi en dag skal forstå. Det håper jeg virkelig på, for jeg har så utrolig mange spørsmål og så alt for få svar - om jeg skal være ærlig....


(refleksjoner fra 2020 her)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar