søndag 17. januar 2016

2.Mos.7

Gud setter nytt mot i Moses (i dagens kapittel), etter nederlaget hos Farao. Og denne gangen legger han ikke skjul på at det vil kommer flere nederlag før seieren er der. Moses vet litt mer av hva som møter ham. Alderen til brødrene i dette store oppdraget er også spennende!

Da sa Herren til Moses: «Se, jeg lar deg være som Gud for farao, og din bror Aron skal være din profet.  2 Du skal tale alt det jeg byr deg, og din bror Aron skal legge det fram for farao, så han lar israelittene fare fra landet.  3 Men jeg vil forherde ham, og mange tegn og under vil jeg gjøre i Egypt.  4 Farao kommer likevel ikke til å høre på dere, og derfor vil jeg legge min hånd på egypterne og føre mine hærer, Israel, mitt folk, ut av Egypt med store straffedommer.  5 Egypterne skal få sanne at jeg er Herren, når jeg rekker hånden ut over Egypt og fører israelittene bort fra dem.»
   
 6 Moses og Aron gjorde som Herren hadde befalt dem.  7 Moses var åtti og Aron åttitre år da de talte til farao.



(reflekskjoner fra 2019 her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar