lørdag 16. januar 2016

Jes.46

Dagens kapittel finner du her
Jeg må innrømme at profetbøkene oftest er noe jeg leser fordi jeg har kommet dit i planen…. og når jeg starter lesingen er jeg forberedt på at dette kommer jeg ikke til å forstå. Kanskje ikke den rette innstillingen? Men det er mye gresk der for meg. Ikke minst fordi jeg ikke er så god på deres historie heller. Men rett som det er, dukker det likevel opp noen gullkorn. Og det gjør lesingen der verdt det! Som dagens kapittel som var ganske grei å forstå. Og slutten – ooooo, var bare å «spise» i ren takknemlighet!
   Fra øst kaller jeg en rovfugl,
          fra et land langt borte
          en mann for min plan.
          Det jeg har sagt, lar jeg skje.
          Det jeg har tenkt, det gjør jeg.
        
   
Hør på meg, dere motløse hjerter,
          dere som er langt fra rettferd!
          

Jeg lar min rettferd komme nær,
          den er ikke langt borte,
          min frelse kommer ikke for sent.
          Jeg gir frelse på Sion
,
          til Israel gir jeg min herlighet.


Allerede i gamle testamentet lover Gud oss SIN rettferdighet, på tross av vår urett… NÅDENS GUD!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar