lørdag 16. januar 2016

1.Mos 40

Dagens kapittel handler om Josef i fengsel, som tyder to av fangenes drømmer. En velkjent historie. Jeg tror Josef og jeg er ganske forskjellige.... for jeg vet ikke om jeg hadde turt å komme med begge tydningen? Men Josef vet han har fått budskapet fra Gud, og er sikker på at dette er rett. Likevel... ganske brutalt budskap.

Den ene var det jo bare en fryd å fortelle om. Men den andre? "Om tre dager skal du henges i et tre og fuglene skal spise kjøttet på kroppen din"...

----

Det er delte meninger om vårt budskap også. Vi snakker som forsiktig og prøver så godt vi kan å fortelle om Guds kjærlighet og trofasthet - men vi snakker ikke om at mange rundt oss går fortapt. Og helvete tror vi ikke på lenger...

Jeg er ikke tøff nok.
Nå var det EN ting som skiller seg ut fra disse to - kontra alle som er rundt meg; de kom til Josef og spurte rett ut om svar.

Herre - jeg vet likevel at jeg trenger å øve opp frimodigheten, og ikke minst øve opp evnen til å SE muligheter og gripe dem!


(refleksjoner fra 2019 her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar