lørdag 16. januar 2016

1.Kor 3

Du kan lese hele kapitlet her

Tankene mine vandrer litt i dag, og preges nok litt av det som skjer rundt meg.
Dette med at "noen holder seg til den ene og noen til den andre" - selv mister vi vår pastor akkurat nå, så hvem holder vi oss til? Jammen bra at selve grunnvolden er JESUS, og ikke pastoren... selv om vi gjerne skulle hatt begge deler.
Det andre jeg fanger opp i dagens kapittel, er dette med lønn. At vi skal få lønn... Dette tema tok en venn av meg opp for et par uker siden. Hva er lønnen? Og hvordan blir den fordelt?

Syntes noreamisjon hadde en fin beskrivelse av det.
Likevel undrer jeg, for noen steder ser det ut som vi får som fortjent, mens noreamisjon her nevnte at i Guds rike handler det ikke om det. Der er det jo gaver og nåde det er snakk om.
Jesu lignelse om de som arbeidet hele dagen, og de som kom i siste time, fikk lik lønn. Ikke så lett å forstå den heller :) annet enn at alt er av nåde!


(refleksjoner fra 2019 her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar