lørdag 16. januar 2016

Rom 15

Du kan lese hele kapitlet her

Dagens kapittel var en oppmuntring til å be for våre ledere og pastorer. Paulus viser her at han er mer enn en som underviser - han er også en som trenger felleskapet, og et å få påfyll og bli bygget opp.

v.24;  Jeg håper at jeg skal få se dere på gjennomreisen, og at dere vil utruste meg for reisen dit, når jeg først har fått glede meg en stund over samværet med dere.
og 30-32; Jeg ber dere, brødre, ved vår Herre Jesus Kristus og ved den kjærlighet som Ånden gir: Kjemp sammen med meg ved å be for meg til Gud. Be om at jeg må bli berget fra de vantro i Judea, og om at den hjelpen jeg bringer, må bli godt mottatt av de hellige i Jerusalem. Da vil jeg kunne komme til dere med glede, om Gud vil, og få hvile ut sammen med dere.



(refleksjoner fra 2019 her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar