lørdag 16. januar 2016

1.Sam.7

Du kan lese hele kapitlet her;

Jeg har en stein i vinduskarmen med en oppmuntrende tekst på - en slags påminnelse ;-D 

Når jeg leste 1.Sam.7 i dag, så tenkte jeg på denne steinen. I v. 12 leser vi;
Der tok Samuel en stein og satte den opp mellom Mispa og Jesjana. Han kalte den «Hjelpesteinen» og sa: «Hittil har Herren hjulpet oss.»

Jeg kunne absolutt ha skrevet samme tekst som Samuel valgte på sin; "Hittil har Herren hjulpet meg"

Det er virkelig min erfaring. Ikke sånn og forstå at alt har gått på skinner... vi har alle vår historie, stor eller liten, grei nok eller veldig vanskelig...

Men jeg opplever Guds trofasthet som det beste i livet mitt. En som er der gjennom tykt og tynt, gleder og sorger, morsomheter og problemer.

Hittil har Herren hjulpet meg - og det styrker min tro på at han vil være der hele veien.


(refleksjoner fra 2019 her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar