lørdag 14. november 2015

1.Mos.28

Du kan lese hele kapitlet her

Jeg leste ganske lett igjennom og tenkte "denne historien kjenner jeg jo" - som om jeg ikke forventet meg noe av den.... (mm, jeg innrømmer det)

Må nesten smile, for jeg ble nesten like overrasket som Jakob, da han våkner opp av drømmen og sier forundret "Sannelig, Herren er på dette sted, og jeg visste det ikke" (1.Mos 28;13)

Jeg tenkte "Hvor ofte er det ikke slik?"  Jeg tenkte på de jeg ber for, som ikke tror på Gud. Jeg er overbevist om at Gud er hos dem, selv om de ikke vet.
Men jeg tenkte også på oss som tror, som kanskje glemmer hvor velsignet vi er. Flere ganger kan vi ha fått Guds beskyttelse og omsorg, uten en gang å være klar over det.

Også her og nå er Gud nær. Akkurat nå tenker jeg på det, men Han har vært like nær hele dagen. Både i gode og strevsomme øyeblikk. Dette får meg til å tenke på et vanskelig øyeblikk jeg hadde i formiddag. Jeg strevde meg gjennom en halvtime, og var så opptatt av problemet at jeg glemte å be... jeg visste ikke at Herren var der..


Gud var der, og han er fremdeles her. Ååå så godt det er å tenke på!


Refleksjoner fra 2019 finner du her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar