lørdag 16. januar 2016

Rom 13

Du kan lese hele kapitlet her

Starten på kapitlet sier at det ikke finnes myndigheter som ikke er innsatt av Gud... I helt vanlige, fredelige land som Norge kan jeg kanskje være enig... men det finnes jo despoter..
Vet ikke helt hvorfor Paulus tok så i. Men ellers er jeg så klart enig i grunntanken som kommer fram. Nemlig at vi selvsagt skal følge landets lover og regler. Og bryter vi dem, får det konsekvenser vi bare må godta.

Ellers gleder jeg meg over slutten på kapitlet. Tenk om jeg virkelig kunne gjøre dette til min livsfilosofi!! At kjærligheten er oppfyllelse av hele loven. ELSK, ELSK og atter ELSK ;-D

Herre - gi meg tålmodighet og massevis av kjærlighet til både barn og kollegaer i barnehagen. Spesielt når det virkelig trengs!! Når barna kommer og ber om en klem, er det jo ingen sak. Når de tester grenser eller absolutt vil noe jeg ikke vil - det er da jeg virkelig trenger DIN kjærlighet (som er i meg) til dem. Åhh Herre, du elsker dem virkelig. Gjør det gjerne gjennom meg!


(Refleksjoner fra 2019)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar