lørdag 16. januar 2016

Rom 10

Du kan lese hele kapitlet her

Mens jeg ble litt forvirret i forrige kapittel (av ordene om utvelgelse...) ble jeg her igjen oppmuntret.

For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. 10 Med hjertet tror vi så vi blir rettferdige, med munnen bekjenner vi så vi blir frelst. 11 Skriften sier: Ingen som tror på ham, skal bli til skamme. 12 For her er det ikke forskjell på jøde og greker. Alle har samme Herre, og han er rik nok for alle som påkaller ham. 13
Hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst.
Ja, den går til og med så langt som å sitere fra Jesaja
Jeg ble funnetav dem som ikke søkte meg,
og åpenbarte meg
for dem som ikke spurte etter meg.

Dette siste er en oppmuntring for meg til å be for mine som ikke tror. For selv om jeg respekterer dem fullt ut for deres valg, så ønsker jeg jo likevel at de skal finne det jeg har funnet, og finne styrke og glede i det - og selvsagt; frelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar